Xbox Wiki
Advertisement

Gra zgodna z windows 10

Główne informacje[]

Minecraft Windows 10 Edition jest wyłącznie dostępna na komputery z windowsem 10. Jeśli chodzi o wersję mobilną i desktopową to też dwie różne wersje do kupienia oddzielnie (wersja windows 10 mobile lub windows phone - pocket edition). Na pierwszy rzut oka wita nas interfejs przypominający wersję pocket na androida, zabieg wydaje się trafny ze względu na uniwersalność jaką chciano osiągnąć gdyż użytkownik może posiadać laptop, tablet, hybrydę i w tym przypadku panel dotykowy czy klawiaturę czyli różne urządzenie sterujące. Istnieje opcja zmiany skina postaci na jednego z gotowych i na własny przy posiadaniu odpowiedniej tekstury. Dodano także sklep , z płatnymi przedmiotami typu: tekstury, gotowe mapy, pakiety personalizacyjne z wirtualną walutą możliwą tylko do uzyskania po doładowaniu. Podczas grania w trybie przetrwania , rozgrywkę będą urozmaicać osiągnięcia.

Gra wieloosobowa[]

Gra obsługuje Crossplay czyli można zmagania w minecraft realizować na konsolach rodziny Xbox One między androidem i windowsem 10.W wyszukiwarce serwerów publicznych możemy dołączyć do kilku sugerowanych jak i dodać preferowany przez adres publiczny IP serwera. Także znajdziemy światy "realms" będące małymi serwerami dla graczy za opłata abonamentową. Tradycyjnie gra obsługuje też LAN i granie na lokalnym świecie poprzez Xbox Live.

Ciekawostki[]

  • W trybie Beta Minecraft Windows 10 Edition nie ma możliwości połączenia się z serwerem czyli Beta nie obsługuje trybu pasywnego przełączenia na zasoby z pełnej wersji przez co też lokalne światy po usunięciu gry zostaną usunięte a te z wersji oryginalnej w chmurze dostępne tylko na nią, więc nie zostaną pobrane. Także nie będzie możliwe dołączenie do czyjegoś świata z wersji najnowszej.
Advertisement