Xbox Wiki
Advertisement

Informacje ogólne[]

Obsługa[]

Sterowanie ruchowe postacią[]

Sensor, umożliwia wykrywanie

Mikrofon do wprowadzania głosu[]

Na wyposażeniu układu znajdziemy mikrofon,zdolny przechwycić dźwięk w odległości od 3 do około 13 metrów. Używany być może jako kanał komunikacji w usłudze xbox live lub grach jako dedykowany mikrofon lub specjalne akcesorium.

Walidacja orientalna[]

Zastosowanie w animacji komputerowej[]

Kinect ma swoje zastosowanie nie tylko w grach ale także w ich produkcji i to nie tylko na platformę xboxa ale i PC. Microsoft opublikował oficjalne SDK (Software Development Kit) wraz z zestawem instrukcji i sterowników dla tego urządzenia co umożliwiło wykorzystanie go jako budżetowego zestawu movie capture do nagrywania ruchu, głównie w grach o małej złożoności szkieletu postaci. Podłączenie do komputera było możliwe przez dołączaną przejściówkę USB 2.0 i zasilania wykorzystywaną też przy używaniu xbox'a 360 w wersjach Fat, gdyż tamten nie był wyposażony w owy port dostarczający też zasilanie co xbox 360 slim. Jest do tego zarówno dedykowane oprogramowanie jak i pluginy umożliwiające przechwytywanie ruchu za pomocą Kinect'a. W takim eksportowało się odpowiednie informacje do .mcp, formatu animacje movie capture by dalej mogło być nałożone na szkielet postaci w oprogramowaniu do grafiki 3D bądź jej animacji. Jak już wcześniej było wspomniane, sensor kiepsko radzi sobie z rozpoznawaniem twarzy, dlatego jest głownie używany albo do animacji twarzy i reszty ciała odzielnie albo animacja twarzy pozostaje manipulacji ręcznej.

Advertisement